Huis


Onze regels wijken waarschijnlijk iets af van van de regels waar je misschien voorheen hebt getraind. Ze maken deel uit van wat ons iets anders maakt dan de gemiddelde sportclub. Wellicht is dat ook wat de CrossFit sfeer en het gemeenschapsgevoel in de vele gyms zo anders en sterk maakt.

Controleer je ego aan de deur. Er is altijd iemand anders die sterker, sneller, beter en groter is dan jij.

Wees op tijd voor de klas. Geef jezelf voldoende tijd om te kunnen omkleden en rustig aan je training te beginnen.

Ruim zoveel mogelijk je eigen materialen, zweet, gebruikte tape, papier en pen, bidon en bezweten kleding op.

Behandel alle apparatuur en materialen met respect. Het laten vallen van gewichten, kettlebells of andere spullen moet uit noodzaak gebeuren en niet uit gemak! Houd de gewichten onder controle en laat nooit lege halterstangen, kettlebells of enig ander materiaal zonder pardon op de grond vallen. Leg gebruikte spullen rustig terug waar ze behoren te liggen.

Neem je verantwoordelijkheid. Als je merkt dat apparatuur of spullen kapot zijn probeer dit dan onder de aandacht te brengen zodat we het kunnen repareren of vervangen.

Probeer een actieve rol aan te nemen in het voorstellen van jezelf naar de andere leden die je (nog) niet kent. Volg ons op Facebook en andere social media en kom eens naar een van onze maandelijkse evenementen.

Daag jezelf uit, maar ken ook je grenzen. Weet wanneer je een stapje terug moet zetten of wanneer je een stap omhoog gaat. Je traint bij ons zodat we je kunnen helpen fitter te worden. Heb je hulp nodig? Raadpleeg je coach.

Speel eerlijk. Het maakt niemand iets uit wat jouw score is, maar het valt iedereen op wanneer je vals speelt. Wees eerlijk met jezelf en je mede CrossFitters. Gebruik de volledige beweeguitslag. Ben je de tel kwijt dan is je volgende herhaling de eerste.

Probeer regelmatig te trainen. Iedereen heeft baat bij coaching en profiteert van een goede basistechniek. Probeer je niet te laten beperken door lichamelijke klachten of een blessure. Er zijn altijd vervangende oefeningen of aanpassingen te maken in de training.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen gezondheid, conditie en veiligheid. Onze trainingen zijn niet de makkelijkste. We trainen op de juiste intensiteit, die wat hoger ligt dan je misschien gewend bent. Heb je ’t idee dat een gekozen gewicht te zwaar en oncomfortabel voelt, vertel het je coach. Dat getuigt van slimheid en is niet zwak.

Maak je niet druk over hoe je eruit ziet. Wees alert op je houding en de uitvoering van je oefeningen.

Maak gebruik van de kennis van je coach. Hij is er voor jou en om het beste uit jezelf te halen!

CrossFit is niet helemaal nieuw. Wel in Amersfoort, daarom staat het bij ons nog in de kinderschoenen. Wij willen een sfeer creëren waarin iedereen zich thuisvoelt. Op o.a. Youtube is veel terug te vinden over CrossFit. Deze filmpjes zijn niet altijd even representatief voor het beeld van CrossFit. CrossFit Amersfoort heeft dit trainingsconcept omarmd en wil er een zo groot mogelijk publiek mee bereiken. Juist omdat wij zo geloven in de kracht van CrossFit als middel voor iedereen die iets écht iets wil bereiken. Totdat wij anders beslissen stellen wij als kleedregel dat tijdens de training niet met geheel onbloot bovenlichaam aan de training mag worden deelgenomen. Voor verdere uitleg staan wij je uiteraard graag te woord.